Är digital skyltning något för dig?

90% av den information som skickas till hjärnan är visuell. 30% av hjärnbarken är avsedd för behandling av visuell information. Endast 8% av hjärnans processer påverkar hörseln och 3% behandlar hörseln. Vår hjärna bearbetar visuell information 60 000 gånger snabbare än text. Människor kan komma ihåg en uppsättning med mer än 2000 bilder med 90% noggrannhet på några dagar. Efter tre dagar behöll människor 65% av den visuella presentationsinformationen. Efter tre dagar behöll människor bara 10-20% av skriftlig eller muntlig information.

Presentationer som använder visuella hjälpmedel är 43% mer övertygande än de som inte gör det. 68% av amerikansk kundskyltning speglar kvaliteten på affärer och dess produkter. Digital skyltning ökar varumärkeskännedom med 47,7%.

Mer än 25% av amerikanska företag lägger stor vikt vid “multi-channel event management”, inklusive digitala signagehändelser. 50% av kommunikationspersonal använder digital skyltning som kanal. Den globala marknaden för digital skyltning förväntas överstiga 20 miljarder dollar år 2020.

19% av besökarna gjorde ett oplanerat köp av något som marknadsförs digitalt i detaljhandeln. På restauranger stiger antalet oplanerade inköp till 80%. 4 av 5 märken märkte en försäljningsökning på 33% efter att ha antagit digital skyltning. Att lägga till ett enda lokaltecken lägger i genomsnitt till 4,75% i de årliga försäljningsintäkterna.

Företag som kommunicerar effektivt har 4 ggr bättre medarbetarengagemang. Företag med högre engagemang rapporterar bättre ekonomiska resultat och arbetarna stannar längre hos dem. 
Arbetare som inte hålls uppdaterad och inte känner sig uppdaterat löper 12 % större risk att säga upp sig. 

Högre arbetsplatsengagemang leder till: 37% lägre frånvaro 41% färre säkerhetsincidenter 41% färre kvalitetsfel 28% mindre intern stöld 21% högre produktivitet
Företag med högt medarbetarengagemang ser: en ökning med 26% i årliga intäkter 233% högre kundlojalitet

Många varianter av Digitala Skyltar

Det finns en transparenta skyltar som släpper in ljus när det behövs och skapar en futuristisk känsla. Flexibla skyltar kan böjas och installeras runt ett hörn eller som en cirkel. Sedan finns det digital rollups som är enkla att installera och kan kombineras för att skapa en stor skärm. Den vanligaste vanligaste digitala skylten syns vanligtvis på vägarna eller  i skyltfönster. För dessa skyltar används moduler som tillsammans bygger upp en skärm. Då kan du bygga och kombinera skärmen som du vill och till önskad storlek.

Digitala Skyltar

Våra produkter

Vi fokuserar främst på 3 produkter inom digital skyltning och dessa är digital rollups, digitala gatupratare och tradionella LED-skyltar.

Digital rollup

Digital rollup är flexibla, lättanvända och ljusstarka. Passar bra för event, mässor och inne i butiken eller i skyltfönstret. Budksapet styrs via dator, mobil, HDMI och USB. Det har aldrig varit så lätt att underhålla kunderna! Man kan kombinera digital rollups i stort sett hur man vill beroende på hur stor skylt man vill ha och vart den ska sitta. 

Digital Rollup

Digital gatupratare

Vi är bland de första i Sverige när det kommer till digital gatupratare och vi tror starkt på den här produkten eftersom den är så flexibel. Den drivs på batterien om så behövs så man kan ställa ut den på annars omöjliga platser. Budskapet ändras lätt via mobil eller dator. 

Tradionella LED-skyltar

Den tradionella LED-skylten har sin styrka i att den byggs upp som moduler vilket gör att det går att uppnå alla möjliga storlekar. 

 

Digitala Skyltar utan gränser

Digitala skyltar har varit ett hett ämne länge. Det har gjorts stora framsteg och det finns många fler framsteg i horisonten, vilket är spännande. Det är fantasin som sätter gränserna för vad man kan göra med LED-skyltar. Det förutses att marknaden kommer att stiga till ett värde på 260 billioner kr fram till 2024. Dashtwo presenterar lite historia om  anslagstavlor (billboards).